szukaj
  • Czym jest serwis MyMeest.pl?

    Serwis MyMeest.pl to osobiste konto służące do zarządzania przesyłkami. Aby korzystać z systemu wystarczy się w nim zarejestrować i postępować zgodnie ze wskazówkami

  • Co to jest „Shipping Address” ?

    “Shipping Address” to adres pocztowy w danym kraju, na który zostają wysłane Twoje paczki. Podaj go, dokonując zakupu w sklepie internetowym oraz podczas wysyłania paczki do Polski

  • Po co jest nadawany adres ID?

    Adres ID służy do identyfikacji klienta oraz Twoich zamówień. Adres ID (Identyfikator) pozostaje niezmieniony niezależnie od wyboru adresu dostawy. W zależności od lokalizacji sklepu klient może wybrać adres w NJ (New Jersey, USA), DE (Delaware, USA), UK (Wielka Brytania), DE (Niemcy).

  • Zakupy ze sklepu internetowego trafiły już do magazynu MyMeest.pl w danym kraju za granicą. Co muszę teraz zrobić?

    Należy złożyć zlecenie na wysyłkę paczki do Polski i dokonać opłaty. Klient, po dokonaniu zakupu w sklepie internetowym za granicą i wysłaniu towaru na swój wirtualny adres (do magazynu Meest), wypełnia zlecenie na jego dostawę do Polski. W panelu Klienta należy podać numer śledzenia przesyłki i inne niezbędne informacje, a następnie zgodnie z dalszymi instrukcjami dokonać płatności za usługę.

  • Jak opłacić wysyłkę towaru z zagranicy do Polski?

    Służy do tego konto użytkownika – za jego pośrednictwem można opłacić zlecenie wysyłki, a także skorzystać z wielu dostępnych usług.

  • Z jakich metod płatności mogę skorzystać?

    Dostępne są różne metody płatności: przelew elektroniczny, karty płatnicze VISA lub MasterCard, PayPal

  • Czy opłata za przesyłkę zawiera też ewentualne opłaty celne?

    Tak. Nasz system, po zalogowaniu się klienta, na podstawie zadeklarowanej przez niego wartości i rodzaju towaru, automatycznie wylicza wysokość należnego cła i podatku VAT oraz pobiera je łącznie wraz z opłatą za przesyłkę.

  • Czy MyMeest.pl pośredniczy w załatwianiu formalności celnych?

    Tak, we wszystkich przypadkach.

  • Jak długo będę czekać na swoją paczkę?

    Przewidywany czas dostawy przesyłki do klienta to 7 dni w przypadku Niemiec i Wielkiej Brytanii oraz 14 dni w przypadku USA. Czas liczony jest od momentu przyjęcia przesyłki przez nasz magazyn za granicą. Czas ten może ulegać wydłużeniu z powodów niezależnych od Meest Polska Sp. z o.o., np. z powodu odprawy celnej.

  • Czy mogę śledzić status przesyłki?

    Tak, udostępniamy specjalny system lokalizowania przesyłki. Aby dowiedzieć się, gdzie aktualnie znajduje się paczka, wystarczy wpisać jej numer identyfikacyjny.

  • Czy w USA jest doliczany podatek od sprzedaży do ceny produktu?

    Tak. W USA ceny towarów podawane są netto (bez podatku). Wartość podatku jest inna w różnych stanach i wynosi do 10% ceny produktu. W stanie New Jersey (NJ) podatek wynosi 6,8%, w stanie Delaware  (DE) 0%.

  • O czym warto pamiętać, sprowadzając towar z zagranicy do Polski?

    Warto pamiętać, że przesyłki o zadeklarowanej wartości poniżej 22 EUR i skierowane do osoby fizycznej nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT i nie podlegają opłatom celnym. Przesyłki o wartości do 150 EUR mogą zostać zwolnione z cła, ale podlegają opłacie VAT-u w wysokości 23%. Niektóre przedmioty, np. sprzęt elektroniczny (laptopy, komputery, telefony komórkowe) mogą być całkowicie wolne od cła.

  • Czy moja paczka zostanie oclona?

    W krajach UE nie ma opłat celnych. W wypadku innych krajów wyliczy to nasz system, w którym należy podać wartość przesyłanego towaru. Informacje podane przez klienta w systemie mogą zostać zweryfikowane przez urzędnika celnego. Znaczenie ma czy wartość deklarowana towaru odpowiada jego wartości rzeczywistej. Należy pamiętać, że przesyłki o zadeklarowanej wartości poniżej 22 EUR i skierowane do osoby fizycznej nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT i nie podlegają opłatom celnym. Przesyłki o wartości do 150 EUR mogą zostać zwolnione z cła, ale podlegają opłacie VAT-u w wysokości 23%. Niektóre przedmioty, np. sprzęt elektroniczny (tablet, smartfon) mogą być całkowicie wolne od cła

  • Jak obliczyć cło na towar, który zamierzam kupić za granicą?

    W obrębie krajów Unii Europejskiej cło nie obowiązuje, natomiast w innych przypadkach jego wysokość można sprawdzić na stronie internetowej Ministerstwa Finansów w systemie ISZTAR http://isztar.mf.gov.pl/isztar/taryfa_celna/web/browsetariff_PL?Year=&Month=&Day=

  • Co się dzieje gdy przesyłka zostaje zatrzymana przez Urząd Celny?

    W ramach wyrażonej zgody, aby wszelkich czynności związanych z dokonywaniem obrotu towarowego za granicą dokonywało w imieniu klienta Meest Polska Sp. z. o.o., udział klienta w procedurach jest  zminimalizowany. W razie potrzeby klient zostanie poinformowany o potrzebie wyjaśnienia zawartości przesyłki lub o korekcie naliczonego cła i podatku

  • Jak długo moje zakupy mogą być w magazynie Meest za granicą i jaki jest koszt magazynowania?

    Magazynowanie towaru do dwóch tygodni jest bezpłatne. Po tym terminie naliczamy 3 zł za paczkę za każdy dzień magazynowania.

  • Czy istnieje możliwość połączenia kilku paczek w jedną?

    Tak, Meest Polska Sp. z o.o. w każdym ze swoich magazynów oferuje usługę konsolidacji paczek. Cena usługi znajduje się w Cenniku

  • Czy mogę zlecić przepakowanie mojej paczki?

    Tak, na życzenie klienta możemy przepakować zawartość paczki lub umieścić ją w dodatkowym opakowaniu. Cena usługi znajduje się w Cenniku

  • Moja paczka dotarła do Polski. Z jakich opcji dostawy towaru mogę teraz skorzystać?

    MyMeest.pl oferuje trzy sposoby doręczenia przesyłki na terenie Polski. Możesz skorzystać z dostawy adresowej kurierem Pocztex 48 Poczty Polskiej, odebrać paczkę w ciągu 6 dni roboczych w Placówce Pocztowej lub w ciągu 5 dni roboczych w kiosku RUCH-u. Wybierz dogodny punkt na mapie interaktywnej w panelu klienta.

  • Czy MyMeest.pl pomoże mi reklamować (odesłać lub wymienić) niezgodny z zamówieniem lub wadliwy towar?

    W takich przypadkach klient powinien kontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą.

  • Moja paczka dotarła do Polski. Gdzie, w razie problemów, reklamować jej dostawę?

    Reklamacje związane z dostawą paczki na terenie Polski należy kierować bezpośrednio do firmy kurierskiej, której usługę wybraliśmy.