Najczęściej zadawane pytania

Serwis MyMeest.pl to osobiste konto do zarządzania przesyłkami. Aby korzystać z systemu, wystarczy się w nim zarejestrować i postępować zgodnie ze wskazówkami.

“ShippingAddress” to adres, na który są wysyłane Twoje zakupy prosto ze sklepu internetowego, jest to adres pocztowy naszego magazynu. Podaj go, dokonując zakupu w sklepie internetowym.

Adres ID służy do identyfikacji Klienta oraz Twoich zamówień. Adres ID (Identyfikator) pozostaje niezmieniony niezależnie od wyboru adresu i kraju dostawy. W zależności od lokalizacji sklepu klient może wybrać adres w NJ (New Jersey, USA), DE (Delaware, USA), UK (Wielka Brytania), DE (Niemcy), CN (Chiny), ES (Hiszpania) i inne. Numer ID należy zawsze podać w sklepie internetowym obok imienia i nazwiska.

Należy złożyć zlecenie na wysyłkę paczki do Polski i dokonać opłaty. Klient, po dokonaniu zakupu w sklepie internetowym za granicą i wysłaniu towaru na swój wirtualny adres (do magazynu Meest), wypełnia zlecenie na jego dostawę do Polski. W panelu Klienta należy podać numer śledzenia przesyłki i inne niezbędne informacje, a następnie zgodnie z dalszymi instrukcjami dokonać płatności za usługę.

Przesyłkę należy opłacić za pośrednictwem panelu klienta. Należy się zalogować na swoje konto mymeest.pl i postępować zgodnie z instrukcją. Przesyłka, po przybyciu do zagranicznego magazynu, zostanie zweryfikowana i zważona w celu ustalenia ostatecznego kosztu dostawy. Dopiero po zakończeniu tej procedury klient otrzyma możliwość opłacenia przesyłki.

Dostępne są różne metody płatności: przelew elektroniczny, karty płatnicze VISA lub MasterCard.

To zależy. Nasz system zawsze wylicza wysokość opłaty za usługi logistyczne na podstawie opisu zadeklarowanej przesyłki. Wysokość cła i podku VAT zostaje naliczona od razu lub nie w zależności od drogi dostawy przesyłki do kroju docelowego. Jeśli przesyłka będzie pokierowana przez naszego partnerską agencję celną to pobierzemy zaliczkę na podatek i cło, jeśli przesyłka będzie importowana przez innego partnera wysokość podatków trzeba będzie wpłacić przy odbiorze. Operator pocztowy lub logistyczny, który realizuje dostawę do odbiorcy w kraju dostawy może wymagać opłacenia nalizonej kwoty przy odbiorze przesyłki, jeśli przesyłka nie była importowana przez partnerską agencję celną.

Tak, jeśli jest możliwość dostarczenia przesyłki przez partnerską agencję celną. W przeciwnym razie formalności celne załatwia operator pocztowy w kraju docelowym. Na przykład, Poczta Polska w Polsce.

Szacunkowy czas dotarcia przesyłki do klienta to ok. 7 dni roboczych w przypadku magazynów zlokalizowanych w Europie oraz ok. 30-40 dni roboczych w przypadku magazynu w USA oraz w Chinach. Czas liczony jest od momentu opłacenia usługi przez Klienta w momencie gdy towar dotrze do zagranicznego magazynu. Dokładny czas uzależniony jest od czasu trwania odprawy celnej, która jest niezależna od Meest Polska Sp. z o.o.

Tak, udostępniamy specjalny system lokalizowania przesyłki. Aby dowiedzieć się, gdzie aktualnie znajduje się paczka, wystarczy wpisać jej numer identyfikacyjny.

Tak. W USA ceny towarów podawane są netto (bez podatku). Wartość podatku jest inna w różnych stanach i wynosi do 10% ceny produktu. W stanie New Jersey (NJ) podatek wynosi 6,8%, w stanie Delaware (DE) 0% (zero %).

Obecnie wszystkie przesyłki podlegają opłacie podatku VAT.

Przesyłki o wartości do 150 EUR mogą zostać zwolnione z cła, ale podlegają opłacie VAT-u w wysokości 23%. Niektóre przedmioty, np. sprzęt elektroniczny (laptopy, komputery, telefony komórkowe) w przypadku USA są całkowicie wolne od cła.

W przypadku sprzedaży dokonującej się w granicach Unii Europejskiej, gdy dany sprzedawca nie przekroczy limitu dokonywanej do Polski sprzedaży wysyłkowej (35 tys. euro rocznie), transakcja może być opodatkowana zagranicznym podatkiem VAT, np. w przypadku Niemiec będzie to 19%. Gdy kupujemy u sprzedawcy spoza UE (np. w USA lub w Chinach), oprócz VAT możemy być zmuszeni do zapłaty cła, ponieważ przesyłki nadane do Polski w krajach spoza obszaru celnego UE, podlegają w Polsce odprawie celnej.
Należy pamiętać, że przesyłki o zadeklarowanej wartości poniżej 45 EUR i skierowane do osoby fizycznej określone jako prezent nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT i nie podlegają opłatom celnym. Przesyłki o wartości do 150 EUR są zwolnione z cła, ale podlegają podatkowi VAT. Niektóre przedmioty, np. sprzęt elektroniczny (tablet, smartfon) mogą być całkowicie wolne od cła.
Wysokość spodziewanych obciążeń wyliczy nasz system, w którym należy podać wartość przesyłanego towaru. Informacje podane przez klienta w systemie mogą zostać zweryfikowane przez urzędnika celnego. Znaczenie ma czy wartość deklarowana towaru odpowiada jego wartości rzeczywistej.

W obrębie krajów Unii Europejskiej cło nie obowiązuje, natomiast w innych przypadkach jego wysokość można sprawdzić na stronie internetowej Ministerstwa Finansów w systemie ISZTAR http://isztar.mf.gov.pl/isztar/taryfa_celna/web/browsetariff_PL?Year=&Month=&Day=

O dalszych krokach klient zostanie poinformowany przez operatora pocztowego, który dostarcza przesyłke bezposrednio do odbiorcy.

 

Magazynowanie towaru do 15 dni jest bezpłatne. Po tym terminie naliczamy 5 zł za paczkę za każdy dzień magazynowania.

Niestety obecnie dla wszystkich magazynów taka możliwość jest zawieszona. Za niedogodności przepraszamy.

Tak, Meest Polska Sp. z o.o. w wybranych magazynach oferuje usługę konsolidacji paczek. Cena usługi znajduje się w Cenniku.

Na życzenie Klienta możemy umieścić paczkę w dodatkowym opakowaniu. Cena usługi znajduje się w Cenniku.

MyMeest.pl oferuje doręczenie przesyłki na terenie Polski za pośrednictwem Poczty Polskiej lub kuriera DHL.

W takich przypadkach klient powinien kontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą.

Niestety nie ma takiej mozliwości. Towary muszą być opłacone zanim trafią do naszego magazynu.

Aktualizacja statusu przyjęcia przesyłki w serwisie MyMeest.pl następuje w ciągu 1-3 dni od momentu pojawienia się statusu doręczenia w systemie operatora, który dostarcza przesyłkę do naszego magazynu

Obróbka przesyłek MyMeest.pl odbywa się zbiorczo 1-3 razy w tygodniu. W związku z tym zmiana może nie być natychmiastowa.

Niestety nie mamy takiej możliwości. Uprzejmie prosimy o zapewnienie dostarczenia przesyłki bezpośrednio do magazynu, żeby uniknąć potrzeby odbioru osobistego z punktu odbioru przesyłek lub oddziału poczty. Zalecane jest dostarczenie przesyłek kurierem DHL.